pátek 24. května 2013

Na koníčky do Chuchle

Když je nálada, sejde se pár fajn lidí, počasí vyjde a navíc se jedná o dobrou akci, hrozně ráda vyrážím ven užívat si vzduchu, sluníčka a atmosféry. V neděli 19. května se všechny aspekty sešly a já vyrazila na Velkou květnovou do Chuchle.


Miluju to spojení přírody, lidí, zvířat, adrenalinu, sázek a všudypřítomných stánků s občerstvením =D. Pokusím se to přiblížit těm, kteří ještě na žádných dostizích nikdy nebyli. Představte si atmosféru poutě - křik, smích, krásně oblečení bavící se lidé, stánky s jídlem (trdelník, cukrová vata, ledová tříšť, klobásky, langoše, kukuřice, grilovaná krkovice a kuřecí špízy).. máte to? A teď k tomu přidejte nervozitu z právě odstartovaného dostihu, tiket se sázkou vás pálí v ruce. Komentář hlasatele „a koně se blíží do lahovického oblouku..." a vás něco nutí nadsedávat nebo se vyhoupnout na špičky a začít povzbuzovat. Čím víc se blíží koně k vám, tím víc křičíte spolu s davem kolem, aniž byste si to uvědomili. Během pár vteřin proběhnou a je konec. A vy si jdete buď vsadit znovu, nebo vybrat sázku a vsadit znovu =D.

Do dostihů jsme byla zasvěcena před dvěma lety a od té doby na ně sice nepravidelně, ale ráda chodím. Nejblíž to mám do Chuchle, kde jsem taky byla nejvíckrát, ale jsou pak prima výlety, kdy si vyjedete na dostihy třeba do Varů, do Lysé, Pardubic, nebo třeba do zahraničí..

Dostihový program

Někdo by si myslel, že dostihy jsou finančně náročná zábava. Není tomu tak. Vstup můžete mít zadarmo s ročním kuponem na MHD, nebo pro studenty s 50% slevou za 60,- Kč. Já jsem už za hranicí 26 let, ale uplatňuju poloviční slevu na Sphere kartu. Program dostihů si můžete koupit svázaný v malém katalogu za 50,- Kč (ten doporučuju, jsou tam i popisy barev dresů a spousta jiných užitečných ifnormací, které se vám při sázení budou hodit - viz obrázek), ale také jako list pro sázkaře (LOT) za pětikačku. Pokud jste však úplní začátečníci, asi z něj dvakrát moudří nebudete. Co se týče sázek, můžete se držet při zemi a sázet po 20,- Kč (+ 1,- Kč poplatek). Pokud vám vyjde nějaký zajímavý kurz, můžete se dostat i na hezké částky.

1 statovní číslo|2 jméno koně|3 země|4 nesená hm.|5 handicap|6 jezdec|7 věk koně|8 barva a pohlaví|9 rok statistiky|10 počet startů|11 vítězství|12 počet umístění do 5. místa|13 zisk|14 stáj|15 trenér|16 barva dresu|17 datum posl. dostihu|18 závodiště|19 typ dráhy (R=rovina)|20 délka dráhy|21 jezdec|22 hmotnost|23 pořadí/startujících|24 vítěz dostihu|25 kategorie

Mně se podařilo snad úplně poprvé úžasné terno (teda pro mě terno, jinak to bylo jen pár šušníků). Na hlavním dostihu jsem měla úplně náhodou vsazeno na první (Chardonnay Tcheque) i druhé místo (Iceni girl) a obě sázky mi vyšly. Je to sranda, protože se nejednalo o úplné favority, takže na koně byly vypsané zajímavé kurzy, ale zároveň celý dostih byl přímo natřískaný těmi nejlepšími koňmi, kteří se tu sešli, takže bylo dost těžké něco odhadnout. No, ale vyšlo to a já poprvé řvala na tribunách =D.

Ale zpátky k  cenám. Pokud se budete, stejně jako já, chtít zaměřit i na kulinářskou stránku dostihování, pak vězte, že to bude osudná rána pro vaši peněženku. Nevím, zda je to tím čerstvým vzduchem, nebo nervozitou ze sázení, ale já v podstatě každý dostih (jedou se po půl hodinách) prokládám návštěvou nějakého občerstvovacího zařízení - tu klobáska, tu benátské koule (specialita chuchelského závodiště - koblížková koule ze šlehačkového těsta obalená v cukru a jen za 8,- Kč, doporučuju!!), tu pivo, tu zmrzka, tu cukrová vata.. a kdo by chtěl něco distinguovanějšího, může si posloužit v místní rerstauraci, kde mají na výběr asi z 20 hotovek a všechny téměř domácí kvality a za lidovku. Co vám mám povídat, víc toho prožeru než prosázím!!

Zkušební cval je podmínkou pro start v dostihu. Pokud si kůň dupne a neodběhne to, nebo shodí jezdce, má smůlu a nestartuje. Navíc máte smůlu vy, pokud jste si na něj vsadili.

O druzích sázek a dalších možnostech vybití asi netřeba hovořit, vše je dohledatelné na netu, nebo vám to můžu rozvést, když bude zájem. Můžu vás však nalákat na nejbližší a u nás jeden z nejslavnějších VELKÝ dostih a to na České derby pořádané opět v Chuchli v neděli 23. června. Je to jeden z těch dostihů, kde je i doprovodný program, očekávají se tisíce lidí, dámy berou klobouky a pánové zapalují doutníky. Kdo si chce užít trochu té pompéznosti, ať vyrazí. Já půjdu klasicky se psem, takže počítám zase s poskákanou sukní, nebo oslintanými kalhotami.. a i tak se to tam dá užít se vší parádou, slibuju ;).



Chodíte na dostihy? Sázeli jste? Nebo proč byste nesázeli?

1 komentář:

  1. Ano, ano. Na dostihy chodím a i na ně sázím :-D . Přítel to sice nevidí rád, protože má strach, abych nepropadla hazardu, ale já sázím malé částky. Maximálně 100 Kč. O to větší je to pro mě adrenalin :-D . Hodně krát se stane, že peníze prohraju, ale taky už jsem vyhrála pěknou částku :-) .

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...